Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
image1 image2 image3

Wycieczka klasy III i IV A do Krosna

 

Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie to miejsce, które pod opieką p. Małgorzaty Honc  i p. Lidii Karp w dniu 28 listopada 2018 r. odwiedziła klasa III i IV A. Niewiarygodne ile w ciągu trzech godzin o produkcji szkła dowiedzieli się nasi uczniowie. Program wycieczki był bardzo interesujący ponieważ Centrum Dziedzictwa Szkła to jedyny obiekt w Polsce prezentujący świat szkła w nowoczesny i atrakcyjny sposób. W tym niezwykłym muzeum eksponaty można dotykać, obserwować jak powstają a nawet współtworzyć.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy w budynku głównym, gdzie przewodnik odkrywał przed nami tajniki produkcji szkła. Po zejściu na najniższe piętro muzeum dzieci znalazły się przy piecu hutniczym. Tutaj z bliska mogliśmy obserwować z czego i jak powstaje szkło.

Następnie wszyscy uczestniczyli w zajęciach warsztatowych, gdzie każdy miał okazję zaprojektować swoją bombkę choinkową i ją pomalować. Kolejną atrakcją było samodzielne wybicie pamiątkowego medalu ze szklanej surówki. Później uczniowie odwiedzili warsztaty obróbki i zdobienia szkła: grawerowania, malowania na szkle, produkcji witraży i szklanych figurek. Dodatkowo mieli okazję zobaczyć film prezentujący historię powstania huty szkła w Krośnie i innych podobnych obiektów w okolicy. Uczniowie zwiedzili również piwnice położone w zachodniej części krośnieńskiego rynku, gdzie mogli dokładnie przyjrzeć się na czym polega kunszt artystów szkła. Tutaj dzieci miały możliwość zwiedzić interaktywne sale, poznać różnorodne właściwości i zastosowania szkła, uczestniczyć w eksperymentach i zabawach m.in. „zobaczyć rozgwieżdżone niebo” przez szkło powiększające i okulary 3D, poznać zasadę działania światłowodów czy kalejdoskopów. Na zakończenie pobytu w Centrum uczniowie dokonali zakupu szklanych pamiątek, które zachwycały pięknem i oryginalnością. Wycieczka z pewnością na długo zapisze się w pamięci naszych uczniów. Galeria >>>

Pomoc dla Patrycji

Najmłodsi wolontariusze zaangażowali się w akcję pomocy naszej byłej uczennicy, Patrycji Rogozińskiej chorującej na rdzeniowy zanik mięśni. Dzięki facebookowym możliwościom, Patrycja rozpoczęła zbiórkę pieniędzy na wózek o napędzie elektrycznym.

Dzięki pracy naszych młodszych wolontariuszy z klas VI i VII oraz sprzedaży kolejnej partii słodkości a także dobremu sercu naszych uczniów i nauczycieli, udało nam się uzbierać imponującą kwotę 577 złotych, którą przekazaliśmy na konto naszej koleżanki.

Wszyscy ciepło pozdrawiamy Patrycję i życzymy jej samych sukcesów!

Galeria

Lekcja bibliotecznadla klas VI i VII

Po raz kolejny biblioteka w Bieczu zaprosiła naszych uczniów na warsztaty przybliżające twórczość jednego ze wspaniałych polskich pisarzy, autora książek dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, Adama Bahdaja. Tym razem w zajęciach zatytułowanych „Podróż za jeden uśmiech” uczestniczyły klasy VI i VII. Uczniowie wysłuchali prezentacji przybliżającej sylwetkę autora, rozwiązywali zagadki dotyczące jego twórczości oraz oglądali ekranizację jednej z jego powieści „Wakacje z duchami”.

Galeria

Andrzejki 2018

Andrzejki już za nami, ale wspomnienia pozostaną z nami na długo. Dziewczyny z gimnazjum zadbały o wróżby, chłopcy zorganizowali lanie wosku, a uczennice i uczniowie z klasy VII, VIII i III G postarali się o przygotowanie przepysznych ciasteczek z wróżbą. Ciasteczka zawierały nie tylko przepowiednie, ale także życiowe porady oraz złote myśli, które mogliśmy interpretować na wiele sposobów. Oczywiście jak to w taki dzień nie zabrakło tańców oraz pysznego jedzenia, o które zadbała Rada Rodziców.

Galeria

Waga tornistra uczniowskiego

Główny Inspektor Sanitarny przedstawia zalecenia dotyczące właściwego wyboru tornistra/plecaka szkolnego, a także wskazania jak prawidłowo zapakować i kontrolować jego właściwe używanie:

 

  • waga tornistra nie powinna przekraczać 10 do 15 % masy ciała ucznia,
  • powinien posiadać usztywnioną ściankę przylegającą do pleców,
  • jego ciężar powinien być rozłożony symetrycznie,
  • cięższe rzeczy powinny być umieszczone na dnie, a lżejsze wyżej,
  • tornister powinien mieć równe, szerokie szelki,
  • długość szelek powinna umożliwić swobodne wkładanie i zdejmowanie jednocześnie zapewniając jak najlepsze przyleganie tornistra do pleców,
  • zalecane jest dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej,
  • tornister należy nosić na obu ramionach,
  • konieczna jest kontrola rodziców nad zawartością tornistra, aby zapobiec zabieraniu przez uczniów nadmiernej ilości zbędnych rzeczy,
  • wskazane jest podjęcie współpracy ze szkołą w celu zorganizowania na terenie szkoły miejsc, w których uczniowie będą mogli pozostawić część przyborów lub podręczników szkolnych.

Nadmierna waga tornistra może powodować nasilenie bólów pleców, ma wpływ na zmniejszenie pojemności płuc, może sprzyjać kształtowaniu nieprawidłowej statyki ciała i w efekcie skrzywieniom kręgosłupa. Na przekroczenie wagi tornistrów/plecaków uczniów mają wpływ przede wszystkim czynniki takie jak:

  • obciążenie podręcznikami i zeszytami z przedmiotów, które nie były ujęte w programie nauczania w danym dniu,
  • noszenie dodatkowych słowników i książek,
  • noszenie przedmiotów nie związanych bezpośrednio z programem nauczania, takich jak: pamiętniki, albumy, zabawki,
  • rodzaj materiału, z jakiego został wykonany tornister lub plecak (waga pustego tornistra waha się od 0,5 kg do 2 kg),
  • niewystarczający nadzór opiekunów (rodziców, nauczycieli) nad zawartością tornistrów,
  • rzadko występująca możliwość pozostawienia części podręczników i przyborów w szkołach.

Aby zapobiegać dysfunkcjom układu ruchu, oprócz prawidłowo dobranego, spakowanego i użytkowanego tornistra należy uczniom zapewnić odpowiednią ilość aktywności fizycznej, a także właściwe stanowisko pracy, zarówno w szkole jak i w domu, oraz wyrobić właściwe nawyki ruchowe (zachowanie symetrii ciała przy wykonywaniu czynności ruchowych i statycznych tj. oglądanie telewizji lub odrabianie lekcji.)

 Aby przeciwdziałać zjawisku przeciążonych plecaków Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska ogłosiła 1 października Ogólnopolskim Dniem Tornistra: https://www.gov.pl/web/edukacja/ogolnopolski-dzien-tornistra