Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
image1 image2 image3

Spotkanie z podróżnikiem - Japonia

W Tygodniu Edukacji Globalnej odbyło się w naszej szkole kolejne już spotkanie z podróżnikiem z Grupy TRZASK (www.trzask.pl). Tym razem przybył do nas sympatyczny Samuel. Tematyka ponad 90-minutowej prelekcji była niezwykle ekscytująca, ponieważ dotyczyła Japonii.

Wraz z podróżnikiem odwiedziliśmy: Tokio, Hiroszimę, Nagasaki i wiele innych niezwykłych miejsc. O Japonii pan Samuel opowiadał niezwykłe rzeczy, tym samym udowadniał, że jest to kraj innej, niż nasza strefy kulturowej. Po spotkaniu spróbowaliśmy zabawić się w skojarzenia... no i proszę:

-kraj żurawi z origamii

-kraj tajemniczych gejsz

-najczyściejszy kraj świata

-ojczyzna sushi i trującej ryby fugu

-komiksów grubości encyklopedii

-owianych niemalże legendą toalet

-najszybszych na świecie kolei tzw. shinkansen

-słynnego torii czyli portalu w świątyni Itsukusima na wyspie Miyajima

-gorących źródeł Jigokudani, gdzie żyją japońskie makaki

-Tokio czyli miasta parasoli

-szkół, w których sprzątającymi są sami uczniowie !!!!

czy wreszcie Hiroszimy i traumy jej mieszkańców po uderzeniu atomowym z 6 sierpnia 1945r.

Barwna opowieść i fascynujące fotografie sprawiły, iż wszyscy byliśmy zachwyceni i zauroczeni tym niezwykłym krajem.

Warsztaty Świat w mediach - perspektywa globalna w edukacji medialnej"

Skąd wiem to, co wiem?

Uczniowie klasy VII zakończyli trzyczęściowe, kilkugodzinne warsztaty z Edukacji Globalnej pt. "Świat w mediach - perspektywa globalna w edukacji medialnej" prowadzonej przez animatorów Betkę Wójcik i Daniela Kiermuta z Galicyjskiej Fundacji Rozwój i Edukacja. W ciągu kilku intensywnych godzin zajęć w ramach godzin do dyspozycji wychowawcy uczniowie wypracowywali definicje stereotypu i dyskryminacji. Zastanawiali się nad tym, kto ma wpływ na to jak myślimy i jakie mamy zdanie, kto kształtuje opinię publiczną. Poznawali zasady analizy przekazu medialnego, analizowali treści medialne, tworzyli "dobre praktyki"... 

Było głośno, ciekawie, twórczo, dynamicznie ... i owocnie :) 

Mamy nadzieję, ze z animatorami Fundacji spotkamy się jeszcze nie raz.

"Dzień Listonosza" w naszej szkole

"Ludzie listy piszą..." a uczniowie pozdrowienia ;)

Na rowerze, pieszo, czy samochodem, listonosz każdego dnia przemierza swój rejon wzdłuż i wszerz. Zna swoich adresatów, jak mało kto. Teraz doskonale zna również nas.

18 października pani listonoszka rejonu Bochniewicza odwiedziła uczniów naszej szkoły. Tego właśnie dnia obchodziliśmy „Dzień Listonosza". W bardzo ciekawy sposób opowiedziała o swojej pracy. 

W to szczególne święto mogliśmy podziękować Pani listonoszce za pomoc i wsparcie jakiego nam udzieliła podczas akcji "100 pozdrowień na 100 lecie niepodległości" Dzięki niej, do naszej szkoły na czas dotarły pozdrowienia z ponad 100 szkół w całej Polsce. Cały projekt uświadomił nam, że przyjemnością jest nie tylko otrzymywanie, ale także pisanie pozdrowień. Miał on również na celu podkreślenie niełatwej pracy dzielnych doręczycieli i doręczycielek, którzy każdego dnia dostarczają… nawet 26 kilogramów przesyłek.

Galeria >>>

"Mikołajki" klasy VIII

Wiadomo nie od dziś, że uczniowie Dwójki są bardzo aktywni sportowo i chętnie wykazują się w nowych dyscyplinach, dlatego w ramach "mikołajek" uczniowie klasy VIII wyjechali na kręgielnię do Gorlic. Większość po raz pierwszy grała w prawdziwe kręgle. Początkowe rzuty kulą były trochę niezdarne, lecz z każdym kolejnym rzutem przewracało się coraz więcej kręgli. a na tablicy przy imionach dzieci pojawiały się punkty. 

Szybko zarówno chłopcy jak i dziewczynki odkryli w sobie nowy talent, a może nawet i zamiłowanie do kręgli, bo niektóre wyniki uzyskane w naszym nieoficjalnym turnieju były imponujące. Podekscytowanie udzieliło się nawet pani wychowawczyni, która też nie mogła oprzeć się pokusie, aby sprawdzić swoje umiejętności mając rzeszę uczniów za swoich sędziów . Współzawodnictwo na torze wiązało się ze świetną zabawą. Dwie godziny gry szybko minęły. Uczniowie mieli możliwość integracji oraz poznawania sposobów aktywnego spędzania wolnego czasu, mieli tez okazję skosztować smakołyków kuchni bawiąc i śmiejąc się jednocześnie w zgranej grupie. Jedyne, co nam się nie podobało to czas. Zdecydowanie było go za mało na tak udaną zabawę! Na pewno jeszcze tam wrócimy .

Galeria >>>

„Geografia obszarów okołobiegunowych”

Uczniowie klasy ósmej (wraz z nauczycielką - bo i ona na tych lekcjach była uczniem) uczestniczyli w nietypowych lekcjach geografii prowadzonych online z Antarktyki.

W czasie wideokonferencji pt. „Geografia obszarów okołobiegunowych” uczestnicy lekcji przenieśli się w przestrzeni hen daleko, aż na obszary okołobiegunowe i sprawdzili, gdzie dokładnie znajduje się Arktyka a gdzie Antarktyda oraz dlaczego jest tam aż tak zimno. Ponadto dowiedzieli się, jakie zwierzęta tam żyją oraz dlaczego Antarktyka nie należy do żadnego państwa. Odwiedzili również stację naukową na Spitsbergenie i Polską Stację Antarktyczną im. Henryka Arctowskiego, która znajduje się na Wyspie Króla Jerzego i zobaczyli, jak wygląda życie codzienne na stacji... było mega ciekawie i mega zimno

Galeria >>>