Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
image1 image2 image3

Warsztaty "Inny - nie znaczy gorszy"

W dniu 25 października klasa V uczestniczyła w warsztatach przeprowadzonych przez pedagoga szkolnego nt: „ INNY – NIE ZNACZY GORSZY” dotyczących tolerancji, poszanowania i wyrozumiałości dla odmiennych niż nasze kultur, wyznań, ras czy uczuć.

Uczniowie mając do dyspozycji dwa piękne jabłka różnych gatunków jedno wychwalali drugie zaś ranili słowami, uderzaniami , kopniakami. Każdy uczeń miał prawo „skrzywdzić” jedno z jabłek, co w konsekwencji doprowadziło do wewnętrznego uszkodzenia jabłka. Po rozkrojeniu jabłek oglądali wnętrza obydwu i wyciągali wnioski już przetransformowane na ludzi. Sami zauważyli, że złe traktowanie jednego z jabłek doprowadza do zgnilizny, zgorzknienia, a drugie nadal pozostało piękne.

Na końcu zajęć  było dla nich oczywiste, że nikogo nie wolno poniżać, krzywdzić słowem lub czynem, choćby nie odpowiadał nam wygląd, przekonania, wyznanie itp tej osoby. Zrozumieli, że każdemu należy się szacunek, bo gdy tego szacunku i tolerancji zabraknie  to doprowadzimy do  wewnętrznego zniszczenia drugiego człowieka. Tym samym nasze zachowanie w stosunku do innych przyczynia się do tego, jakim w przyszłości stanie się inne osoba. Uczniowie stwierdzili, że są odpowiedzialni za innych.

Szkolenie dla nauczycieli

 

 

W Informacjach dla nauczycieli znajduje się program szkolenia dla szkolnych liderów projektu Edukacja globalna >>>

I Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas IV-VI SP

Dnia 10 października 2017 r. w naszej Szkole odbył się I Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas IV-VI SP pod hasłem „[…] Oto dom mój: cztery ściany wiersza w mojej pięknej ojczyźnie-polszczyźnie […]” (Julian Tuwim „Zieleń”). Celem konkursu była nie tylko popularyzacja polskiej poezji, lecz również kształtowanie języka, wyobraźni i wrażliwości, odkrywanie talentów i … wyłonienie reprezentacji Szkoły w XXXVI Jesiennym Gorlickim Konkursie Recytatorskim Poezji Jednego Wiersza. 

W zmaganiach konkursowych wzięło udział 7 osób:

  1. Bochenek Małgorzata, kl. IV SP
  2. Dudek Jowita, kl. IV SP
  3. Grębska Weronika, kl. IV SP
  4. Wal Roksana, kl. IV SP
  5. Hycnar Kamila, kl. V SP
  6. Mucha Daria, kl. V SP
  7. Staroń Vanessa, kl. V SP

Konkurs był znakomitą okazją do realizacji marzeń artystycznych uczniów i dał im możliwość autoprezentacji. Dodatkowo umożliwił zgromadzonej publiczności przeżywanie doznań artystycznych i uczył rywalizacji w przyjaznej atmosferze.

Wszyscy recytatorzy zaprezentowali wysoki poziom opanowania tekstu, poprawności i ekspresji wypowiedzi oraz kultury słowa. Komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców:

 

I miejsce:   Mucha Daria („Dziad i baba” J.I. Kraszewski)

II miejsce:  Staroń Vanessa („Bajka o królu” J. Brzechwa”)

III miejsce: Wal Roksana („Paweł i Gaweł” A. Fredro”)

Laureaci oraz pozostali uczestnicy konkursu zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami. Oprócz tego Daria, Vanessa i Roksana będą reprezentować naszą Szkołę we wspomnianym wyżej XXXVI Jesiennym Gorlickim Konkursie Recytatorskim Poezji Jednego Wiersza w dniu 25 października 2017 r.

Nagrodzonym uczniom serdecznie gratulujemy! I trzymamy mocno kciuki za Darię, Vanessę i Roksanę!

 

Projekt "Edukacja globalna"

Cieszymy się i chwalimy, że nasza Szkoła zakwalifikowała się do II Modułu projektu "Edukacja globalna". 

Edukacja globalna to edukacja mająca na celu wyjaśnienie, na czym polegają problemy rozwoju współczesnego świata oraz jakie czynniki i w jaki sposób kształtują międzynarodowy rozwój. Będziemy przybliżać uczniom sytuację w krajach rozwijających się i przechodzących transformację ustrojową, pomaga zrozumieć  globalne współzależności pomiędzy społeczeństwami krajów rozwiniętych a społeczeństwami krajów rozwijających się i przechodzących transformację ustrojową. Zamierzamy też pobudzać do refleksji nad własnym stylem życia i codziennymi wyborami, które w kontekście globalnym wywierają pozytywny bądź negatywny wpływ na jakość życia ludzi w innych krajach.

Więcej aktualnych informacji na naszym profilu na facebooku: https://www.facebook.com/dwojkabiecz/

Europejski Dzień Języków w naszej szkole.

16 lat temu Rada Europy przy udziale Komisji Europejskiej oraz UNESCO podjęła inicjatywę i ogłosiła rok 2001 Europejskim Rokiem Języków, zaś dzień 26 września ustanowiono Europejskim Dniem Języków. W tym wyjątkowym dniu podkreślamy znaczenie znajomości języków obcych we współczesnym świecie.

Każdego roku Europejski Dzień Języków jest obchodzony w szkołach na całym świecie. W naszej szkole również nie mogło zabraknąć akcentu tego święta. 5 października 2017r. uczniowie wzięli udział w specjalnie przygotowanym na ten dzień programie artystycznym. Najpierw wysłuchali pouczającego wykładu przygotowanego przez koleżanki i kolegów z klasy VII na temat korzyści płynących ze znajomości języków obcych. Po obfitej porcji wiedzy nadszedł czas na ucztę dla uszu. Piosenki w różnych językach wykonane przez artystki z klasy II i III Gimnazjum umiliły zebranym czas, a także przygotowały na pełną napięcia część konkursową. 

Reprezentacje klas I – IV zmagały się z mapą Europy dopasowując nazwy państw do ich flag i konturów, a także układając puzzle. Na koniec zaś całe klasy wraz z wychowawczyniami przygotowały piękne plakaty zachęcające do uczenia się języków obcych i podróżowania. Za zaangażowanie w pracę wszyscy otrzymali skromny słodki upominek.

Starsi uczniowie mieli do wykonania pięć zdań. Najpierw rozwiązywali quiz językowy, którego pytania można było poznać dzień przed konkursem skanując kody QR umieszczone w różnych miejscach w szkole. Później uczyli się pisać cyrylicą, łączyli nazwy krajów europejskich z ich flagami, wprawiali się w słowotwórstwie oraz odgadywali pochodzenie polskich wyrazów. Rywalizację wygrała klasa III Gimnazjum. Za nimi uplasowali się uczniowie klasy VII SP. Trzecie miejsce przypadło klasie VI SP. Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni.

Obchody Europejskiego Dnia Języków pokazały uczniom, że uczenie się języków innych ludzi pomaga nam wzajemnie się zrozumieć, przekroczyć różnice kulturowe, a przy okazji dobrze się bawić.