Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
image1 image2 image3

"Andrzejki z misją" klas I-III

30 listopada dzieci z klas I - III bawiły się wspólnie na zabawie andrzejkowej. Nie zabrakło dobrej zabawy przy muzyce, ale też wróżb. Wróżki i czarodzieje z Małego Samorządziku przepowiadali przyszłość z układu butów, losów i miseczek zakrywających magiczne akcesoria. Przyszłość można było także poznać kręcąc butelką lub przekłuwając serca z imionami.

Najpiękniejsze było jednak to, że sami dobrze się bawiąc, nie zapomnieliśmy o tych, którzy nie mają takiej możliwości - o dzieciach w dalekiej Syrii, ogarniętej wojną. Młodsze klasy włączyły się z pomocą rodziców w akcję Szkolnego Wolontariatu "Andrzejki z misją". Wypowiadając "magiczne zaklęcie" dzieci ofiarowywały dowolną kwotę na wspomniany cel. Rodzicom dziękujemy za tak życzliwe wsparcie akcji.

J.Jarecka - Ślusarz. M. Wójcikiewicz

Galeria

Życzliwymi bądźmy na co dzień.

Pod takim hasłem obchodziliśmy w szkole Światowy Dzień Życzliwości przypadający na 21 listopada.

Wcześniej trwały przygotowania do obchodów tegoż Dnia. Na korytarzach widniały plakaty, motta, rysunki przypominające o życzliwości. Został ogłoszony plebiscyt na wybór osoby najbardziej życzliwej w szkole. Wychowawcy na godzinach wychowawczych przedstawili kryteria wyboru takiej osoby, a klasa nominowała wybranych do oceny Kapituły. Po dokonaniu wyborów przez klasy do pracy przystąpiła Kapituła. Nominowanych ze wszystkich klas było  20 osób, spośród których Kapituła wyłoniła 3 osoby najbardziej życzliwe w szkole , a że wybór był bardzo trudny dokonano tego w trzech kategoriach wiekowych. W klasach I-III najżyczliwszą osobą została wybrana Paulina Wanat z kl. III a,  w klasach IV –VI  Małgorzata Bochenek z kl. IV, a w klasach VII oraz  II i  III gimn. Emilia Wlazło z kl. II G.

Na uroczystym apelu wszystkie osoby nominowane otrzymały dyplomy jako osoby najżyczliwsze w klasie , a wybrane przez Kapitułę dyplomy osób najżyczliwszych w szkole. 

Pamiętajmy jednak, że najlepszą nagrodą za życzliwość jest uśmiech drugiego człowieka.   

Galeria >>>

Dzieci Świata

Tydzień Edukacji Globalnej w naszej Szkole dobiegł końca. Jego zwieńczeniem był wieczór filmowy pod hasłem „Dzieci świata” dla klas III – VI SP. 

Wieczór poprzedzony był lekcjami i spotkaniami o tematyce związanej z życiem, problemami i zabawami dzieci na całym świecie. Uczyliśmy się o szkole w Japonii, o pracujących w Chinach, omawialiśmy problemy dzieci w Indiach, mówiliśmy o głodnych w Afryce, tułających się dzieciach z Syrii... nie zapomnieliśmy też o małych polakach, tych niechcianych, niepełnosprawnych i smutnych. 

Odbyliśmy wspólną wirtualną wycieczkę dookoła świata, która dowiodła, że każde dziecko, bez względu na kolor skóry, włosów, oczu, chce być kochane i szczęśliwe, zasługuje na to, by je szanować.

To była wielka szkoła empatii.

A dziś, podczas projekcji filmu poznaliśmy piękną historię o dziewczynce, która choć wychowywała się w kompletnie nam nieznanym kręgu kulturowym, mówiła w innym języku, mieszkała w innym domu, podobnie jak my, pragnęła odkrywać w życiu to, co nieznane, nie bała się marzyć i realizować wyznaczonych celów. Jej postawa dowodziła, że zawsze należy szanować otaczającą nas przyrodę, tradycję, rodzinę i przyjaciół.

To jeszcze nie koniec…

Uczyliśmy się także śpiewać piosenkę Majki Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”. Jesteśmy pewni, że w piątkowy wieczór wiele osób w Bieczu usłyszało nasze głośnie wołanie: 

„Nie patrz na to w jakim kraju,

jaki kolor dzieci mają.

I jak piszą na tablicy,

to naprawdę się nie liczy!”

Galeria>>>

Drugie Życie Śmieci, czyli dlaczego segregacja jest taka ważna !

Większość towarów, które kupujemy w sklepach, jest wykonana z plastiku, szkła, papieru oraz aluminium i innych metali, czyli tworzyw, które można ponownie wykorzystać. Jeśli nie chcemy z nich sami ponownie skorzystać, świadomi jesteśmy, że posegregowane przestają być śmieciem, a stają się wartościowym surowcem.

Traf chciał, że Tydzień Redukcji Odpadów zbiegł się z Tygodniem Edukacji Globalnej, który w naszej szkole przeżywaliśmy z wielkim rozmachem. 

Jesteśmy świadomi że "PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA ZALEŻY OD NAS" więc nie sposób było nie wspomnieć o środowisku...i że to ono jest dla nas, a nie my dla niego. 

Wciąż wprowadzamy w życie zasadę 3R - Reduce, Reuse, Recycle promującą zdrowy dla środowiska styl życia, konsumpcji dóbr i traktowania odpadów. 

W naszej szkole oprócz ciągłego uświadamiania i przypominania idei segregacji odpadów, prowadzimy trzy równoległe akcje redukujące odpady... zbieramy makulaturę, nakrętki oraz niesamowicie szkodzące środowisku zużyte baterie.

Na zakończenie Tygodnia Redukcji Odpadów zorganizowaliśmy w naszej szkole konkurs plastyczno- techniczny. Zadaniem uczestników było stworzenie dowolnej pracy przy użyciu surowców wtórnych. Do konkursu zgłoszono ponad 60 prac. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem pomysłowości i kreatywności naszych uczniów i ich Rodziców. Z odpadów powstały piękne ozdoby, rzeczy użyteczne a nawet zabawki. Uczestnicy stworzyli ze swoich prac piękną wystawę, którą będziemy mogli podziwiać do polowy grudnia. Z pewnością wyobrażacie sobie jak trudno było nam wybrać te najlepsze... postanowiliśmy przyznać 6 wyróżnień i nagrodzić uczniów dyplomami oraz vaucherami do Kina Kolory w Gorlicach. Każdy z uczestników za udział w konkursie otrzymał słodki upominek. 

Wszystkim bardzo dziękujemy za zaangażowanie!

Galeria >>>

Zajęcia świetlicowe

Czy różnorodność biologiczna to coś ważnego czy jest tylko jakąś fanaberią nawiedzonych ekologów? Wymieranie gatunków dziko żyjących oraz starych ras zwierząt i odmian roślin to problem globalny. W przeszłości kilka cywilizacji upadło na skutek utraty regionalnej różnorodności biologicznej. Teraz staramy się być mądrymi przed szkodą. 

O Bioróżnorodności w Tygodniu Edukacji Globalnej mówiliśmy na lekcjach, wspominali o niej też zarówno Pan podróżnik opowiadający o Indiach jak i Pan celnik, nawiązując do przemytu roślin i zwierząt gatunków zagrożonych.

Na naszej szkolnej świetlicy uczniowie ochoczo podjęli temat. Uważnie wsłuchiwali się w opowiadania Pani Magdy i Pani Gosi a następnie wykonywali prace przedstawiające ich spojrzenie na problem. Wyniki są imponujące!

Galeria >>>