Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
image1 image2 image3

Projekt edukacyjny „Wychowanie przez czytanie” w Dwójce

W ostatnim tygodniu września uczniowie klas VI-VII SP na lekcjach języka polskiego realizowali projekt edukacyjny „Wychowanie prze czytanie” stworzony przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska Czyta Dzieciom”. Celem projektu jest wprowadzenie nastolatków w świat uniwersalnych wartości moralnych, takich jak: szacunek, odpowiedzialność, uczciwość, odwaga, mądrość.

Uczniowie w trakcie wspólnej lektury poznali trzy spośród piętnastu opowiadań z pierwszego tomu książki „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”. Dla niektórych z nich była to chwila, by oderwać się od obecnych na co dzień w ich życiu tabletów i smartfonów, a dla wszystkich wspaniała okazja, by zastanowić nad zachowaniami prawdziwych ludzi w prawdziwym świecie. W trakcie pracy w ramach projektu młodzież dyskutowała o wartościach moralnych w życiu współczesnego młodego człowieka, tworzyli ich definicje, próbując uchwycić istotę. Przeprowadzili sąd nad bohaterami opowiadań i opowiedzieli o własnych doświadczeniach. Stworzyli także plakaty poświęcone wybranym przez siebie wartościom. To jeszcze nie koniec realizacji projektu w naszej Szkole, ponieważ uczniowie są w trakcie nagrywania filmów promujących wybraną przez nich wartość moralną. Film, który zwycięży w szkolnych eliminacjach, zostanie zgłoszony do Ogólnopolskiego Konkursu na najlepszy film o wartościach w ramach projektu „Wychowanie przez czytanie”.

Wychowywanie dzieci w zgodzie z uniwersalnymi wartościami moralnymi i szacunku do książki jako ich źródła jest możliwe przy współpracy rodziców i szkoły. Korzystając z okazji, zwracamy się do Państwa z apelem:

Drodzy Rodzice! Nauka może przychodzić dzieciom łatwiej, jeśli będą czytać wartościowe książki. Czytanie rozwija dzieci i buduje ich zasoby na wielu poziomach: emocjonalnym, językowym i intelektualnym. Do tego czytanie to najskuteczniejszy i najtańszy sposób na dobre wychowanie! Bądźcie Państwo przewodnikami w budowaniu przyjaźni z książką, bo jak stwierdził J.V. des Barreaux, „Książka to przyjaciel, który nigdy nie zdradzi”.

Anna Filus-Solarz

Galeria

Kodowanie na wesoło

Cała nasza szkoła włączyła się w obchody Europejskiego Tygodnia Kodowania. Podczas gdy starsze klasy zmagały się w terenie z poważną grą miejską, najmłodsi próbowali swych sił z kodowaniem w szkole pod okiem wychowawczyń i nauczyciela j. angielskiego p. Joanny Jareckiej - Ślusarz.

Było pracowicie, twórczo i wesoło. Bo kodowanie - to i nauka, i świetna zabawa!

Maria Wójcikiewicz

Galeria

Zwycięstwo w Gminnych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Piłce Nożnej Halowej

Dnia 9 października br na hali sportowej w Libuszy odbyły się Gminne Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Piłce Nożnej Halowej.

W zawodach wzięło udział 7 szkół z gminy Biecz. W wyniku losowania utworzyły się 2 grupy - jedna 3 drużynowa i druga 4 drużynowa, w której znaleźli się nasi piłkarze obok drużyny z Biecz nr 1, Racławic i Rożnowice. Nasi zawodnicy okazali się najlepsi pokonując przeciwników i wywalczając sobie finał. W finale spotkali się z gospodarzami turnieju czyli Libuszą. Pomimo tego, że jak mówią gospodarzom pomagają nawet ściany, nasi zawodnicy okazali się lepsi pokonując Libuszę 2:1.

 

Zwycięstwem tym Dwójka Biecz zagwarantowała sobie udział w zawodach powiatowych, które odbędą się 22 października na hali sportowej w Bieczu. Najlepszym zawodnikiem turnieju został nasz uczeń Mateo Trybek. Gratulujemy naszym zwycięzcom i życzymy im sukcesów na zawodach powiatowych.

Marzena Gorzkowicz

Galeria

"Biecz poza czasem", czyli gra miejska w ramach Code Week

"BIECZ POZA CZASEM" to tytuł gry miejskiej, która w zakodowanej formie stała się jednym z punktów szkolnych obchodów Code Week.

Uczniowie klasy VII, podzieleni na pięć pięcioosobowych drużyn, pod opieką pięciu nauczycielek, zaopatrzeni w mapę Biecza i kartę pracy, przemierzali miasto zaglądając w jego średniowieczne zakamarki, rozwiązywali szereg zróżnicowanych zagadek.

Dziś nie było przegranych. Drużyny wykonały zadanie celująco. Wszyscy uczniowie zasłużyli na nagrody, o które zadbała pani Iwona Wojcik. W nagrodę każdy uczestnik otrzymał na pamiątkę przywołującą wakacyjne wspomnienia książeczkę rozwijającą kreatywność.

Gra miejska stworzona przez entuzjastki zajęć w terenie panie: Jadwigę Nowak i Grażynę Cetnarowską, posłużyła nie tylko nowej formie ćwiczenia spostrzegawczości i poznawania rzeczywistości, ale też zintegrowaniu się młodzieży, a przy okazji wyzwoliła ducha rywalizacji i aktywności w przyjaznym wydaniu.

Grażyna Cetnarowska

Galeria

Historie znane i nieznane, czyli śladami bieckich Żydów

W dniu dzisiejszym klasy VII i VIII miały okazję uczestniczyć w niezwykłej lekcji będącej połączeniem lekcji historii, edukacji regionalnej, a także wykładu dotyczącego kultury i tradycji żydów.

Lekcję, która rozpoczęła się spacerem po dobrze znanych nam zakątkach Biecza przeprowadził dla nas Pan Krzysztof Przybyłowicz, fascynat i oddany całym sercem badacz historii Żydów, zamieszkujących tereny Biecza do czasów II Wojny Światowej, a dokładnie do czasów likwidacji bieckiego getta w 1942 r.

Pan Przybyłowicz z charakterystycznym dla siebie zapałem opowiadał historię rodzin mieszkających kiedyś zaledwie kilka kroków od progów naszej szkoły, wspominając również rodziny Polaków, którzy ukrywali Żydów podczas wojny, czyli tzw. „Sprawiedliwych wśród narodów świata”.

W drugiej części, uczniowie zgromadzeni już w szkole mieli okazję „pouczyć się” języków hebrajskiego oraz jidysz oraz posłuchać kolejnych historii ocalałych, oraz tych którzy zginęli podczas wojny, a także poznać, a nawet zobaczyć niektóre symbole kultury judaizmu.

Dzięki takiej lekcji wielu z nas, zobaczyło znane od lat ulice i budynki w zupełnie nowym, nieznanym dotąd świetle i być może obudziło w sobie chęć jeszcze bardziej wnikliwego poznawania swego miejsca zamieszkania.

Galeria